emmaindevs.reismee.nl

Ervaringen op school

School in natuurlijk een groot deel van mijn leven hier dus ik heb besloten daar een aparte blog
over te schrijven.
Elke dag sta ik om 6:15 op (dat is in ieder geval de bedoeling maar meestal druk ik te vaak op de
snooze knop van mijn wekker waardoor ik eigenlijk pas 6:45 mijn bed uit stap en dan heb ik nog
25 minuten om me klaar te maken (we gaan elke dag rond 7:10 weg). Soms ontbijt ik in auto als
ik te weinig tijd heb en dat doet iedereen meestal dus dat is niet raar. Ik word elke dag gebracht
met de auto door Natalie want die werkt daar op school dat is wel superrelaxed anders had ik
met de schoolbus moeten gaan, en mijn ervaringen daarmee zijn niet echt geweldig. Ik ben één
keer met de schoolbus naar huis gebracht en er was superveel lawaai in de schoolbus omdat er
alleen maar basisschool leerlingen inzaten want in Amerika rijdt iedereen natuurlijk auto vanaf z'n
16de. Dus dat heb ik het liefst niet meer want ik had zoveel hoofdpijn toen ik eindelijk thuis
kwam. Gelukkig heeft Natalie me verzekerd dat het zelden voorkomt dat ik met de bus naar huis
hoef.
We gaan elke dag dus rond 7:10 weg en we zijn dan op school rond 7:30/7:45 (in Nederland ging
ik normaal rond 7.30 weg van huis). 8:15 beginnen de lessen nouja om 8:15 begin je met
homeroom daar zit je de eerste 25 minuten van je schooldag. Je kan daar je huiswerk maken of
gewoon een beetje zitten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje nutteloos maar meestal ben ik aan
het "socializen" met andere mensen, werk ik aan mn blog of luister ik muziek en staar ik voor me
uit. Ook smokkel ik m'n telefoon naar binnen want die moet je eigenlijk in de locker laten :)
Daarna hebben we "choir" opzich vind ik dat wel een leuk vak alleen de docente (Mrs. Dempcy)
'drives me nuts" met al haar regels. Ze pakt bijvoorbeeld je telefoon al af als ze die in je zak ziet
zitten. Dat vind ik totale onzin, ik snap dat je telefoon af pakt als iemand erop zit tijdens de les
maar als je telefoon in je zak zit heeft toch niemand er last van. Maarja ik neem me telefoon dan
gewoon niet mee. Gelukkig zitten er een heleboel leuke mensen in de klas dus daar socialize ik
dan mee, niet teveel natuurlijk *ahum* :p. Na choir hebben we US History wat een verplicht vak is
van EF. We hebben het nu over de "Civil War" daar had ik serieus nog nooit van gehoord dus
eigenlijk vond ik het niet heel interessant. Het lijkt me leuk om met een andere (Amerikaanse) blik
op bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog te kijken. Na US history hebben we Clothing Fashion
design. We hebben daar een superleuke maar ook kleine klas. We hebben daar geleerd hoe we
knopen op kleding moeten naaien en verschillende handsteken en binnenkort gaan we met de
naaimachine werken superleuk, helaas moeten we ook saaie opdrachten uit ons werkboek
maken :(. Het volgende uur heb geography met de senior class. We doen daar echt andere
opdrachten dan in Nederland dus dat is wel superleuk. We moesten bijvoorbeeld een stamboom
en een landkaart maken. Ook moeten we verslag maken over wat aardrijkskundige data met de
uitslag van de Olympische spelen te maken had. Na geography hebben we study hall weer zo'n
nutteloos uur waar je huiswerk kan maken, maar wat ik dan bijna nooit doe, dus ook hier luister ik
muziek en werk ik aan m'n blog. Na study hall hebben we (eindelijk) pauze, ik heb dan altijd best
wel trek omdat we eerst vijf uur les hebben en dan pas pauze. In Nederland hadden we ook nog
een kleine pauze voor de lunchpauze. Hier hebben we alleen lunchpauze. Ze doen hier ook aan
school lunches dus elke dag serveren ze iets anders en je moet $2,50 daarvoor betalen. Het is
niet altijd gezond maar gelukkig hebben ze ook groente hier ;). Na de pauze hebben we Engels
en dat in hetzelfde lokaal als study hall dus ik kon mijn spullen daar laten liggen. Engels is niet zo
bijzonder, elke week doen we een leestekst en doen we daar grammatica bij en daar hebben we
daar elke week een test over. Wat wel raar is voor elke huiswerkopdracht (niet alleen bij Engels)
die je maakt krijg je een cijfer. Na Engels hebben we criminalistics dat klinkt misschien een beetje
vaag maar je kan het vergelijken met forensic science. Opzich vind ik het wel een leuk vak
(oftewel de mensen zijn gezellig) maar we krijgen best veel leesopdrachten voor criminalistics
Dan moeten we bijvoorbeeld 40 bladzijden lezen en daar een review over schrijven. Als je goed je best doet (oftewel 2 à 3 uur er mee bezig bent) kan je makkelijk een goed cijfer halen, al is Mrs Voss (lerares criminalistics) zo iemand die nooit de volle punten geeft maar ik had laatst wel 14,5 punt van de 15 dus daar was ik best trots op :). Gelukkig doen we ook leuke dingen, we gingen laatst naar buiten om physical evidence te zoeken. Het was uiteindelijk best wel saai aangezien ons groepje maar één van de zes dingen konden vinden maar gelukkig scheen de zon dus toen zijn we maar daar van gaan genieten nu het nog kan. Het laatste uur heb ik drama en daar ben ik best wel blij aangezien iedereen het laatste uur bijna geen concentratie meer heeft en gelukkig hebben we geen leervak en in de school play heb ik een kleine rol en ben ik verantwoordelijk voor kostuums en make-up.
Qua vrienden maken is het eigenlijk heel normaal gegaan, in het begin was het best lastig omdat
je elk vak een andere klas hebt maar in elke klas leer je weer andere mensen kennen dus in elke
klas heb je ook weer andere vrienden wat opzich wel vertrouwd voelt in de gangen. In het begin
van het jaar ( het is eigenlijk nog steeds het begin want school is pas vijf weken bezig maar het
voelt al veel langer) hoorde je elke keer "hi Emma" want iedereen kent je aangezien je "die
exchange student uit Nederland" bent. In het begin was ik best zenuwachtig voor het Engels
praten en de mensen leren kennen, maar het Engels praten wordt al snel natuurlijk en de mensen zijn heel aardig.
Bij de activiteiten na school leer je ook snel mensen kennen ik ben cheerleader geworden en ik heb daar leuke mensen leren kennen

Reacties

Reacties

Annette Kieft

Hoi Em, leuk om te lezen over al die verschillende vakken,heel anders dan in Nederland.Wie weet krijg je inspiratie voor een vervolgstudie! Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Kus, mam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!