emmaindevs.reismee.nl

Halloween, thanksgiving and getting ready for christmas

hallo allemaal sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, in de tijd dat ik normaal mn blog schreef (studyhall) benut ik nu anders met playing cards en doing homework (heel soms). Daarom ga ik nu over heel veel dingen schrijven in deze blog.

Als eerste Halloween, in Nederland wordt Halloween door sommige mensen wel gevierd maar niet zo groots als hier. Iedereen doet hier aan trick or treat en ik had dat nog nooit gedaan in m'n leven dus vond iedereen dat ik dat een keer moest doen. Eigenlijk ben ik daar veel te oud voor maar niemand zag dat. (voordeeltje van er jonger uitzien dat dat je eigenlijk bent) Ik was verkleed als duivel en fun fact Natalie heeft dat kostuum ook aangehad toen ze mijn leeftijd had. Ik heb heel veel snoep opgehaald en het is nu nog steeds niet op

Tongue Out
.

Net zoals Halloween is Thanksgiving een typisch Amerikaanse feestdag. In het begin werd het gevierd om te bedanken voor de oogst maar tegenwoordig is het vooral om vrieden en familie te bedanken en dat te doen met heel veel eten. Al een paar weken voor thanksgiving was Natalie al best een beetje gestressd omdat het dit jaar in ons huis gehouden werd. Dus we hebben met ze allen het hele huis opgeruimd (het is huis was nog nooit zo netjes) en de tafels mooi gedekt en ik heb sushi gemaakt heleboel mensen vonden het best wel een verrassing dat er sushi was tijdens thanksgiving en gelukkig vond iedereen het lekker. Tijdens thankgiving heb ik een heleboel "familie ontmoet" en iedereen vertelde dus dat is de oom van die en dat is de dochter van die en die is weer getrouwd met die. Ik ben het ondertussen allemaal weer vergeten maar het was in ieder geval wel gezellig. toen bijna iedereen weg was en alleen nog Natalie's zus er was met Tim (een anderde exchange student uit Duitsland) hebben we een drinking game gespeelt. (ik met sprite dan), just dance gespeelt en dat was allemaal heel gezellig.

de volgende dag (vandaag) hebben we de bel geringd voor charity. Het was vandaag black friday dus iedereen ging flink shoppen en wij stonden buiten voor een winkel met een bel te rinkelen en met zo'n ketel waar mensen dat geld in konden stoppen. Best wel veel opgehaald. Ook hebben we vandaag de kerstboom opgetuigd en eigenlijk doen we dat in Nederland ook maar hier wordt ook echt het hele huis versiert, echt overal waar je kijkt zie je iets kerstachtigs. Het is nu dus heel gezellig in huis.

groetjes Emma

Reacties

Reacties

Pien

Hoi Emma leuk om je bericht te lezen, ik zit nu 6 weken thuis bij te komen van een schildklier operatie, dus jou verhalen komen als een welkome afleiding, heel veel plezier daar in deze gezellige kersttijd xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!