emmaindevs.reismee.nl

Typisch Amerikaanse dingen

Het leek me wel leuk om een blog te besteden aan dingen die Amerikaans zijn of dingen die je in
Nederland normaal niet doet of niet tegekomt.
Het eerste is dat je een Amerika vaak een doggybag krijgt in restaurant als je je eten niet opkrijgt,dat is hier heel normaal en eigenlijk zou dat eigenlijk in Nederland zo moeten zijn je hebt er namelijkvoor betaald. Als wij ons eten niet opkrijgen nemen we het naar huis om later op te eten of gevenwe aan andere (arme) mensen.
Ook heb je hier zoveel ander eten en meestal is dat zo lekker dat je dat eigenlijk ook in Nederlandmoet hebben. Meestal is het wel ongezond maar wat voorbeelden zijn, corn dogs (gefrituurdehotdogs op een stokje), twizlers (Amerikaans snoep), Mac and Cheese (macaroni met kaassaus),pop tarts (een soort cracker met glazuur erop, wordt vaak gegeten als ontbijt) en candy corn(Amerikaanse wit,geel,oranje Halloween snoep, je herkent ze vast wel uit films als je ze ziet)
Het volgende ding is niet persé Amerikaans maar gebeurt veel minder in Nederland, dat is namelijknaar de kerk gaan. Wij gaan (bijna) elke zondag naar de kerk, dus we slapen niet uit op zondag. Naar de kerk draag je meestal nette kleding, wij doen meestal een jeans of legging met een blouse/overhemd. De kerk organiseert ook allemaal activiteiten zoals afgelopen weekend (24/25september), was een fall festival georganiseert met allemaal spelletjes voor de jongere kinderen, een bingo en eten. De jongere kinderen hebben op zondag na de kerk ook sundayshool dan krijgen ze les over wat er in de kerk is gezegd maar dan op de manier dat de kinderen het ook begrijpen.
In Amerika gaan mensen ook vaker uit eten omdat het goedkoper is dan in Nederland. Wij gaan
meestal één keer per week uit eten en de rest van de week kookt Natalie. Behave op dinsdag dankookt Scott maar hij kan alleen spaghetti, Mac and cheese, of hotdogs maken dus dat eten we meestal op dinsdag (niet dat ik dat erg vind want het is allemaal lekker).
Ook heb je de typische Amerikaanse feestdagen zoals thanksgiving en Halloween, ook wordt kersthier heel uitgebreid gevierd. Maar dit heb ik allemaal nog niet meegemaakt dus daar komt later meer over.
Op school is het sporten heel gewoon. In Nederland moet je het zelf regelen, maar hier in Amerikaschrijf je je in voor een sport op school (soms moet je een try-out doen maar niet altijd) en kan je diesport doen na school meestal zijn de trainingen van half 4 tot half 6 dus eigenlijk zit je de hele dag op school en dan moet je daarna ook nog huiswerk maken ;). Maar meestal heb ik daar wel genoeg tijd voor en ik sta alleen maar voldoendes. (Dat moet ook wel als je wilt sporten, je mag namelijk geen onvoldoende(s) staan als je wilt sporten)
Ook sommige mode dingen zijn anders bij Amerika dacht ik altijd aan de nieuwste modetrends maar naar school draagt iedereen meestal een sweatshirt/shirt en een jeans of joggingbroek. Ook dragen mensen hier Crocs. Ja je leest t goed CROCS! Of van die
birckenstock sandalen met sokken. Ze moeten natuurlijk zelf weten, maar ik zou het zelf nooit
dragen ookal is t mode hier.
Ps als jullie nog een leuke idee voor een blog hebben laat t het vooral weten :)

Reacties

Reacties

Annette

Dus de minder slimme kinderen mogen niet sporten...zijn dan de meeste amerikanen die iets dikker zijn minder slim?

Jouw toegestuurde Amerikaanse snoepjes zijn bijna op....lekker maar geef mij maar een dropje...ha,ha. Trouwens die M&M's gevuld met pindakaas waren best lekker!

Peter

Hoi M, goed verhaal over het eten, misschien schrijven over hoe ze in Amerika dezelfde dingen toch net iets anders doen (uitgaan, ochtendritueel, familiebezoek, fancy fair, over hoe ze elkaar helpen omdat er minder sociale voorzieningen zijn)

Peter

Pien kieft

Hoi Emma , leuk om al je verhalen te lezen, ik zit nu op de Azoren eilandengroep tussen ned en Amerika het is hier erg mooi en groen, ook hier hebben ze een doggyback, ik heb daar een halve biefstuk besteld, die was zo groot dat ik maar de helft daarvan opat, hij was wel super lekker ook hier is de groente ver te zoeken
Ik zie nu pas waar de plek ligt waar je ben, ik heb ooit in toranto gezeten en ben toen onder de meren langs naar het westen gereden dus ik moet door jou staat hebben gereden .
Ook ben in naar de niagara watervallen geweest, een echte aanrader.
Veel plezier nog , en je hoort nog van mij, knuffel

Martie Beijer

Hi Emma,

Tjemig Emmma, wat ontzettend stoer zo in je uppie naar de USA. En hartstikke leuk om je verhalen en ervaringen zo te kunnen volgen. Gisteravond kwamen je ouders bij ons eten, vandaar dat ik door je moeder natuurlijk meteen het ' adres' van je blog kreeg. Met ook vooral het verzoek om eens te reageren. Dat doe ik natuurlijk graag.
Hier gaat alles op z' n Nederlands gewoon z'n gangetje. De meiden wonen allebei op kamers en hebben het erg naar hun zin met studie en lekker onder moeders vleugels vandaan????
Nou Em, ik blijf je volgen hoor.
Groetjes Martie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!