emmaindevs.reismee.nl

Mijn eerste week in Amerika

Dag 1: vertrek en aankomst in New-York
Ik vertrok om 4.00 uur richting Schiphol Airport, mijn vliegtuig vertrok pas om 8.45 uur maar we
waren bang om the laat te komen vanwege de strenge controles op Schiphol, maar het bleek dusdat ze zo vroeg nog helemaal niet aan controle deden dus we waren veel te vroeg. Uiteindelijkwas dat helemaal niet zo erg, we hadden mijn koff
er afgegeven en ingecheckt en we gingen nog even kopje koffie drinken bij de Starbucks :). Toen we klaar waren met koffie drinken was het tijd om afscheid te nemen. Ondanks dat het vroeg was kwam een van mijn beste vriendinnen mij ooknog uitzwaaien. Toen was het afscheid daar, het was best emotioneel maar ik heb minder gehuilddan ik dacht.
Eenmaal in het vliegtuig was ik best zenuwachtig ik moest namelijk alleen overstappen en ik was
de enige exchange student in dat vliegtuig en dit was de eerste keer dat ik helemaal alleen reisde met het vliegtuig en ik moest een overstap maken in München. Gelukkig ben ik heel goed
geholpen op het vliegveld en kwam ik in de vertrekhal nog twee andere exchange students
tegengekomen.
Het was een lange vlucht maar ik heb een aantal films gekeken en het eten was best te eten
maar ik was blij toen we eindelijk geland waren.
Op het vliegveld waren er een heleboel mensen van EF en die hebben ons begeleid naar de bus
naar de EF academy nadat we onze bagage hadden opgehaald. Het was nog ongeveer een uur
rijden naar de EF acedemy. Toen we daar aangekomen waren heb ik het avondeten overgslagen
en ben ik meteen gaan slapen zo moe was ik.
Dag 2: De tweede dag na het ontbijt werden alle studenten opgedeeld in groepen. Ik zat in een
group met alleen maar mensen die naar Minnesota gingen en er zat maar één Nederlandse
student in (Terwijl er toch meer mensen uit Nederlands naar Minnesota gingen) dus dat was gelijkEngels praten, maar dat is een goede oefening voor de rest van het jaar.
Die dag hebben we allemaal informatie gekregen over Minnesota en allemaal situaties uitgelegd
gekregen over situaties die je kan tegenkomen in je host family. Dat was erg handig.
's Avonds hadden we een karaoke waar ik natuurlijk gezongen heb. Nee grapje ik heb wel
gezongen maar eerlijk gezegd dacht ik je ziet deze mensen toch (bijna) nooit meer dus I Don't
care.
Dag 3: Deze dag zijn we naar New-York City geweest. We moesten om 6.00 uur opstaan en om
6.45 zaten we in de bus (een echte gele Amerikaanse schoolbus) ik weet nog precies hoe het
voelde toen we new-York binnen reden het was zo indrukwekkend en overweldigend dus ik
pakte meteen m'n camera erbij en heb tig foto's/video's gemaakt. Ondanks dat we zo vroeg op
moesten was niemand echt chagerijnig we hebben volop liedjes meegezongen met de radio en
iedereen was "excited" voor New-York. In New-York zijn we naar het Central Park, 5th avenue,
central station en the Times Square geweest. Helaas hebben we het vrijheidsbeeld niet gezien
what dat lag te ver uit onze route. Qua winkelen zijn we alleen in de Victoria Secret geweest ik
heb daar helaas niks gekocht want daar hadden we te weinig tijd voor.
Aan het einde van de dag was ik helemaal kapot en we hadden in de avond ook nog een feest
dus ik heb een dutje gedaan tot het avondeten en daarna konden we feesten. Het feest was al
om 22.00 afgelopen want de volgende dag moesten we om 3.15 op om naar ons gastgezin te
vliegen.
Dag 4: Dit was de dag dat ik m'n hostfamily ging ontmoeten, en ik weet nog dat ik ontzettend
zenuwachtig was. De vliegreis ernaartoe ging gelukkig goed er was alleen een gatewijziging maardat is goedgekomen. Het vliegen duurde maar drie uur en ik was zo zenuwachtig om mijn
hostfamily te ontmoeten want ik wist nou niet of ik ze een hand moest geven of een knuffel.
Toen ik de trap afliep begon iedereen meteen te zwaaien en Natalie (hostmam) gaf me meteen
een knuffel net als hun drie dochtertjes (Sydney, Mallory en Aubrey) ze zijn 10,8 en 6 jaar en Scott(hostdad) begon meteen m'n koffer te dragen, superlief. We gingen meteen uit eten bij OliveGarden een bekend Italiaans restaurant in Amerika. Sydney werd namelijk 10 jaar. In Amerikahebben ze trouwens twee warme maaltijden per dag, als lunch en als avondeten (supper). Wehebben onder web ook nog een ijsje gegeten. Toen we thuis kwamen werd ik meteen begroetdoor twee honden en vier katten.
Mijn hostfamily heeft mij een rondleiding door het huis gegeven en mijn kamer laten zien, die ze
mintgroen hebben geverfd. Mijn lieverlingskleur ;). De rest van de dag heb ik m'n koff
er uitgepakten hebben we gerelaxed. Ik ging al om 9 uur slapen omdat ik helemaal kapot was.
Dag 5: Ik heb heerlijk geslapen in m'n "nieuwe" bed totdat ik wakker werd gemaakt doordat een
van de katten op m'n hoofd sprong ;) Het was al 10.00 uur dus ik besloot me maar aan te kleden.
Na het ontbijt heb ik in een lange tijd weer buiten "gespeeld", dat krijg je met jongere zusjes. Ze
besloten om mij hun "secret spot" in de tuin te laten zien, superschattig.! Ook ben ik ben ik met
Scott naar Marschall (het dichtsbijzijnde stadje) gereden dat is ongeveer 30 minuten gereden. Wehebben daar een simkaart voor m'n telefoon gekocht en we zijn naar de Walmart (een van de
mega winkels in Amerika) geweest. Je kan het vergelijken met een enorme Franse supermarkt enje kan er alles kopen, zoals eten, kleding, schoolspullen maar ook films en dingen voor in huis.
Scott heeft me na afloop ook nog de school laten zien. In de avond ging in voor het eerst "uit"
met een andere exchange student uit Duitsland die logeert bij de zus van m'n hostmam en m'n
host cousins. We zijn met z'n allen een ijsje gaan eten en hebben een beetje rond gereden in de
auto. Ook zijn we langsgegaan bij wat mensen van school want bij een van hen was een
kampvuur (Dat zijn dus de huisfeestjes in Amerika). Iedereen was verbaast dat we al legaal
dronken in Europa. Ookal was het niet echt uitgaan zoals in Nederland het was wel gezellig.
Dag 6: Vandaag heb ik voor het eerst mijn school van binnen gezien. Ik ben samen met Natalie
en de kindjes naar school geweest. Ik om m'n vakken te kiezen en de kindjes om hun locker in te
richten. De vakken zijn hier zo anders dan in Nederland natuurlijk heb je vakken zoals Engels en
wiskunde, maar ook vakken zoals koor en fashion design. Uiteindelijk heb ik hele diverse vakken
gekozen. Mijn rooster ziet er elke dag hezelfde uit alleen na de kerstvakantie ziet het er iets
anders uit. Ik heb de vakken koor, fashion/clothing design, aardrijkskunde, criminologie (CSI
stuff), sociologie (wat verklaart het menselijk gedrag), drama en food sciene (koken en andere
dingen over eten) gekozen. Verder waren de vakken Engels en US history verplicht.
Nadat we op school waren geweest zijn we schoolspullen gaan hale. Niet heel bijzonder behalve
dan dat geen kaftpapier hoefte te kopen omdat onze school met IPads werkt en dat je allemaal
dingen kon kopen voor je locker zoals kroonluchters, behalf, tapijt etc. Ik heb het bij een spiegel
en een extra bookshelf gehouden.
Dag 7: Vandaag hebben we niet echt iets bijzonders gedaan. We zijn even naar de minimall (4
winkels of zo) geweest en m'n hostmam heeft m'n haar gedaan en m'n nagels gelakt voor de
eerste schooldag. Ook heb Pretty Little Liars voor het eerst "live" gekeken ;)
Dag 8: Vandaag was de eerste schooldag. Ik was zo nervous! Elk jaar terug naar school is altijd
een beetje raar, maar nu ging je naar een nieuwe school in een ander land met een andere taal en een andere cultuur. Je draagt hier je boeken (iPad) onder je arm net als in de Amerikaanse films, je mag namelijk geen tassen meenemen want daar kunnen gevaarlijke dingen inzitten (mes,aansteker etc). Ook heb je hier iedere dag een schoollunch (ook zoals je ziet in de films). Meestal is de lunch wel lekker, maar je kan ook je eigen lunch meenemen als ze die dag iets eten wat jeniet lekker vindt. Je hebt namelijk een maandoverzicht van wat je eet die dag. Gelukkig serveren ze ook groente en fruit op onze school, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te nemen.
De eerste schooldag was wel oke, maar ook zo indrukwekkend en overweldigend dat aan het
einde van de dag zo moe was, dat ik aan het einde van de dag maar een "nap" heb gedaan.

Reacties

Reacties

Peter Dijkstra

Hoi M, wel een beetje laat, maar heb net je blog gelezen over jouw eerste dagen, fijn dat je alles zo goed beschrijft, ga zo door en ben nieuwsgierig naar het vervolg,

groet en liefs van je vader.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!